domingo, 5 de junio de 2011

Idees pràctiques per desenvolupar la creativitat desde la plàstica.

Mª Teresa Abad ens presenta una de les creacions dels seus alumnes.





La gran docent Mª Teresa Abad va ser l’encarregada de dur la classe magistral al CEFIRE d’Elda per a conèixer noves formes de treballar la creativitat amb la plàstica, una eina que ajuda al desenvolupament dels xiquets i xiquetes.
Abans de començar a detallar-vos com va ser la ponència, he de destacar que aquesta docent va dur tota mena de materials, tant per fer a l’aula com dels alumnes i la seva implicació em va semblar impressionant, així com el treball que duen a terme els seus alumnes.





Però que és la plàstica?

Las artes plásticas son manifestaciones de la actividad humana mediante las cuales se interpreta lo real o se plasma lo imaginado con recursos plásticos. A través de ellas se forman y conforman ideas o realidades con distintos materiales, mediante acciones como la pintura, el dibujo, la arquitectura o la escultura. Representan, pues, un conjunto de acciones y actividades de tipo gráfico-plástico en las que intervienen la vista y el tacto, permitiendo su apreciación y estimulando la imaginación y el pensamiento. Wikipedia.



Mª Teresa va fer molta menció a que hem de deixar als xiquets/es crear, que no és tan important el resultat com el procés i que en eixe procés intervenen multitud de factors i el més importat es que gaudisquen i que desenvolupen un pensament creatiu. El xiquet/a interactua amb els materials, observa, inventa, crea, imagina..... i crea que és el més important.



Ens va comentar que a cada creació el xiquet/a li havia de donar un títol i la veritat en havien molt graciosos.



Vos deixe algunes de les tècniques que ens va presentar, ja que va prometre fer un curset al CEFIRE per conèixer amb detall les tècniques i clar totes convidades i encantades.



TÈCINIQUES AMB.

Retalls de revistes. Per observar, traure conclusions, fer preguntes...

Activitats amb ceres Manley. Fer treballs amb bases diferents com cartró ondulat, plàstic...

Temperes i aquarel•les. Estampacions amb fruites, amb raspalls de dents, amb caniques...

Diferents varietats de papers. Paper continu, de periòdics, de seda collags ...

Fang, pasta de sal. Experimentar noves sensacions, crear cucs, xurros...

Vetejat. Amb oleo i aigua...

Transformacions. Donar una figura (quadrat de paper de color o de retalls de revistes) en un full i que el xiquet/a faça una composició a partir de la figura...

Composicions. Amb cercles de papers de seda o altre tipus i deixar crear...

Diorames. Es fan tres tallets en una cartolina de forma que puguem ficar alguna imatge.



2 comentarios:

  1. La plàstica és una de les assignatures que més agrada als nens, i afegiria que els relaxa molt. El meu petit és molt mogut i fer qualsevol activitat plàstica el tranquil·litza moltíssim.
    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  2. La veritat pense que a tots ens tranquilitza, i en concret als nanos més encara!!i si tu tens la mostra en casa de segur ho comprovaràs de primera mà... Molts besets!!!

    ResponderEliminar