lunes, 13 de junio de 2011

Xicototet resum de les Jornades.

Vaig a contar-vos una mica per damunt com van transcorre les jornades que es van realtizar al llarg dels dies 7, 8 i 9 de juny a Elda. El cas és que m’agradaria contar i contar i ....., però ja va bé!! que vulc posar moltes coses i no pot ser el temps és el pitjor enemic, així que comencem!!

Juguem a mestres?. Mª Carmen Díez. Aire lliure. Alacant


I tant que van jugar i van gaudir de les experiències i xicotets relats que ens va contar Mª Carmen; destacaria una anècdota que em va cridar l’atenció.
La matèria prima de l’ensenyament moltes vegades la solem buscar per tot arreu i la veritat és que som nosaltres els vertaders transmissors, hi ha que transmetre el que tu vivències i tot arreu va contar l’experiència d’un company seu que era muntanyer i li encantava fer excursions i dur fotos per a les companyes, però era una cosa que la duia en secret per als seus alumnes, fins que ella el va animar a transmetre totes les vivències i diu que els alumnes van quedar encantats i van enllaçar amb noves idees i activitats.


Va reclamar que a les escoles s’ha de donar més importància al paper en blanc perquè els xiquets/es puguen expressar i traure’ls la seva manera de veure les coses.



I per concloure....Xicotets consells.
Maestros/as dejar de pretender ser sabios que enseñan.
Dejar de pretender ser trabajadoras que van a cumplir horas.
Dejar de ser objetivo lejano i hacer buena relación con cada niño y con cada persona.
Ser acompañantes de sentimientos, vínculos, haciendo una escuela buena.


Mª Carmen Díez. http://www.carmendiez.com/

EXPERIÈNCIES:


Las festividades “La Castanyera”. CEIP Mare de Déu del Carme. La Canyada.
Aquest grup de mestres ens va transmetre l’emoció de viure la tradició de la Castanyera i com la duen a terme en aquest centre.


Mozart, una experiencia musical. CEIP Reina Sofía. Petrer.
Conèixer un gran músic com es Mozart i d’una manera tan lúdica no és cosa fàcil, elles ens ho van transmetre amb el relat de com duen el projecte a l’aula. A banda d’això van muntar un raconet on estaven tots els materials elaborats.


És cosa de xiques i de xics. CEIP La Foia. Petrer.
Amb la intenció d’eliminar estereotips a través del treball internivells, aquestes grans docents ens van apropar diferents tallers, on jugar al racó de la cuina o la participació en la família, ja no és cosa només de xiques . Es va potenciar la igualtat de sexes al voltant del treball tant a casa com en altres activitats.


 


Elaboración de materiales multisensoriales. CEE Miguel de Cervantes. Elda.
Un vídeo on podem observar com es duen a terme activitats per a xiquets i xiquetes amb algun tipus de necessitat educativa de suport específic i de com amb materials de l'entorn es poden crear i gaudir de jocs per desenvolupar les capacitats i sensacions.



Cuentos de ayer, hoy y mañana. CEIP Nuestra Señora de las Nieves. Hondón de las Nieves.
Treballar l’animació lectora a través del temps i com els contes desenvolupen capacitats en els alumnes que donen peu a enllaçar i crear nous contes va ser la proposta d'aquest gran centre. La caputxeta va ser el centre del projecte reflectint-la amb les diferents versions de la caputxeta roja, verda, groga, blava i una molt especial la de colors, creada pels alumnes.


Mi mamá es verde y mis amigos amarillos. CEIP Cristóbal Colón. Sax.
Treballar la família a travçes de l’adaptació del conte “mi mamá es verde y mi vecino naranja” un projecte on es desenvolupa la confiança i el treball en conjunt a traves d’una diana de colors.


La psicomotricidad relacional en la escuela infantil. E.M Els Peixos. Petrer.
Una proposta de com es treballa la psicomotricitat a les aules des dels més xicotets, amb activitats que van sorgint fins als grups més grans (1-3 anys). La relació entre les mestres i la complicitat entre els xiquets i els jocs desenvolupats es van poder veure als vídeos d’estes gran professionals.


Elaboracion de objetos con materiales de desecho. CEIP Alfonso X Els Sabio. Novelda.
Aquestes companyes van contar com porten a les aules el projecte del reciclatge de la millor forma possible, a traves d’activitats on el joc és el principal element i on transformar elements de l’entorn o de desfet poden donar molt de sí dins d’un aula amb bones mestres i bons alumnes.



Todos aprendemos de todos. CEIP Miguel Servet. Elda.
Tallers, murals, jocs, moltes van ser les activitats que ens van presentar aquest centre d’Elda tot adreçat a desenvolupar activitats on els xiquets juguen i aprenen sobre projectes com l’espai, el indis, entre altres, treballat entre els nivells on cada taller es desenvolupava amb diferents grups d'edats.



Projecte Poble, conèixer, descobrir i valorar l’entorn més proper. CEIP Sagrados Corazones. La Romana.
Un projecte on van poder descobrir la importància de donar una identitat al alumnes i de transmetre la cultura i les tradicions arrelades a una vida, la del poble.




IMATGES DE LES PONÈNCIES.


Jornades d'Ed. Infantil on PhotoPeach


Fins i tot al diarí també es va recollir la noticia:

No hay comentarios:

Publicar un comentario