domingo, 16 de enero de 2011

Contem Contes!!

Aquesta setmana vaig assistir a la xerrada de Raquel López , una gran professional dels conta contes, va ser molt divertida a la vegada que sorprenent ja que moltes de les coses que ens va dir, alguna vegada ja les havia escoltat però altres em van sorprendre de veritat.

La imaginació dels xiquets i perquè no la dels adults pot sorprendre’ns, cadascú la viu d’una manera diferent. Nosaltres van fer un exercici de relaxació i de imaginació d’un vaixell pirata descobrint com era, i entrant a la seua cabina, hi havia un cofre i ..... després cadascuna de nosaltres van dir que hi havia dins, descripcións diversses, etc; jo a l’aula vaig fer aquest exercici i em va tocar riure, això de la relaxació i de tancar els ulls per a ells... bé un obert i altre mig tancat no passe alguna cosa i se’ls escape, quan arribem al punt del cofre salta Vicente i diu “- ... tot ple de xuxeries..”, i Jarno va replicar un tresor.

Altre dels punts importants d’aquesta xerrada va ser que: “- els contes són millors contats que llegits o visualitzats amb imatges”, normalment a la nostra classe ens agrada molt contar contes a la vegada que visualitzem imatges però després d’açò!?!?!?, així que mans a la feina i a contar contes.
Divendres per posar en pràctica la teoria vaig contar el conte d'En Patufet (totcontes), en un primer moment els xiquets/es em miraven com si diguesen on està el conte, però després i a poc a poc van anar fent-se a la idea i va tindre molt èxit, així que anirem Contant Contes de tota mena!!!

Imatges del conte.

Joc al JClic.

Contem Contes (clic a la imatge):

Una ma de contes:
Contes d'arreu del món:
Contes Xtec:
El bloc dels contes divers:
Milcuentos:

Racó de contes:
Contes d'infantil:


2 comentarios:

  1. Que alegría, Raquel es amiga meua de fa molts anys, fa temps que no la he vist y málegra molt que estiga tant activa y treballadora.

    ResponderEliminar
  2. Va ser un luxe coneixer a està gran persona. Van gaudir molt de la seua xarradeta i la veritat moltes coses per possar en pràctica!!!

    ResponderEliminar